måndag 17 december 2007

guten abend

02.13 såklart.... ikväll har jag hittat den filmen jag såg för något år sedan som var ruskigt jävla skitbra, men hade svårt eftersom den var dansk och utan text, och fastän jag är halvdansk förstår jag inte ett ord danska, såvida det inte är "riksdanska" eller man pratar jävligt långsamt.
i alla fall, så visar det sig vara en triologi!!!!!!!!!! jag blev eld och lågor över det, och kollade genast efter torrents överallt. men jag hittar inte någon av dom.
föressten, så heter filmerna bänken, arvet och dråpet och i den ordningen.
bänken har jag sett, och faan alltså sån dansk ångestfilm är det bästa som finns!

men dessvärre så fanns dom inte att få tag i någonstans så jag måste köpa dom. gör iof inget eftersom dom är jävligt värda att ha i filmsamlingen, men ändå, jag vill liksom se dom nu!

annars hittade jag också världens skivsamling häromdagen, if the kids are united, men var hittar jag att köpa den? VAAAAAAAAAAAAR?!!! är liksom inte görlätt att googla sig fram på det eftersom det bara kommer upp massa sham 69 och lyrics och sånt då.
men jag måååååååste ha den, CRAAAVIIINGS!!
är väl iof bara att kolla upp bolaget som släppte skivan och så.
gud, vilken julklapp det hade varit!

föressten, punken slog igenom 1969, men det visste väl alla? och det är ju sant för det har jag läst på internet! märkligt då att det typ bara fanns 4 punkband eller något i storbritannien 1974, dom kanske hade tagit en paus?
iof slog det väl igenom i usa med en släng av new york dolls och så vidare?

Inga kommentarer: