tisdag 6 november 2007

WUÄ

jag lyssnar på winnerbäck i smyg. men nu skrev jag det så nu blev det inte i smyg längre, men ändå..

har varit hos mor hela dagen och fixat med mitt arbete. nu är jag klar med enkäten och allting. har bara lite smågrejor kvar, innehållsförteckningen och framsida. bra malin, klapp på axeln!

desperate housewives idag också! var ett rätt slött avsnitt faktiskt, men det var okej ändå, en del spännande grejor som jag väntat på kom ju. fast jag kanske inte ska säga för mycket, fan vad jag hatar att inte kunna diskutera med någon wuäää

har inte spelat zelda på flera dagar heller, jag är så kass. måste fixa det snart.

annars har jag mått rätt tiptop faktiskt, förutom när jag ställde mig på vågen, OAAAJ som det sved! så då drog jag och handlade bara grönsaker så nu ska jag inte äta något annat än det.

fick höra en sjuk grej idag också, bromölla ska ju få in 2000 flyktingar (må moderaterna brinna i helvetet) nästa år eller när fan nu det är, men de kan inte få några konton och få sina pengar för de saknar identitet. eller ja, de har inga identitetshandlingar eftersom de antingen slängt dom eller blivit tillsagda att göra sig av med dom innan de kom hit. de glider till migrationsverket för att få reda på om de får stanna här osv, och de får de. men de får inget som kan identifiera dom, och banken kan ju inte öppna ett konto till någon som inte kan bevisa vem man är. banken handlar ju rätt, men migrationsverket? varför inte ge dom något sånt från början så man slipper sånt?

ibland lär man sig saker av att gå i skolan. är så stört, är skoltrött när jag INTE är där, men när jag är där är det hur okej som helst faktiskt.
men jag vill läsa massa fräsiga ämnen som inte finns i bromölla, ska försöka lösa det på något vis, distans eller något om det passar fittkommunen. jag vill börja min högskola nu!

so long

Inga kommentarer: